Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

18 Nisan 2010

yaşarken öğreniyorum ki-4


"Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi
Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten
Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği" (Ataol Behramoğlu)
Sizin şimdiye kadar yaşadıklarınızdan öğrendikleriniz….. Üç anahtar kavram ve nedeni…

Şu an olduğum kişi olmamı sağlayan bir çok etken var aslında, yalnızca üç tanesini açıklamak zorunda olmak beni gerçekten zorluyor. Yine de, şimdiye kadar yaşadıklarım bana özellikle güvenin, sevginin ve bağımsızlığın önemini öğretti.

Yaşamımda güvenin yeri aslında çok geriye dayanıyor. Ne yazık ki çocukluğumda temellenen, aileme karşı duyduğum güven ihtiyacı bugün hala değişmiş değil. Bunun yanı sıra, çok yakın bir zamana kadar dostum dediğim insanların gerçek yüzlerini gördüm, bu nedenle güvenin özellikle arkadaşlık ilişkilerinde ne denli büyük bir yeri olduğunu şimdilerde keşfediyorum.

Hayatta öğrendiğim bir diğer şeyse insanın sevgisiz yapamayacağı. Sevgi kavramı ne yazık ki bugünlerde “aşk”la karıştırılır oldu. Bir kişiye, erkek olsun kadın olsun, “Seni seviyorum.” dediğinizde bunu yanlış yorumluyorlar. Benim öğrendiğim ve bildiğim sevgi, kendim de dahil olmak üzere herkese ver her şeye duyduğum şeydir. Bana göre her şey bu noktada birdir ve sevgiden ibarettir. Bugün hayattan bir şeyler öğrenebildiysem, bunun tek sebebi de yine sevgidir.

Hayattan yeni şeyler öğrenebilmek için “ben”den bağımsız olmanız gerekir. Yoksa önünüze çıkan her şeyi kendinizle özdeşleştirirsiniz, bir nevi bağımlılıktır bu. Ben de kelimenin tam anlamıyla bunu öğrendim, bağımsız olmayı. Beni tanırsanız, hayatta görüp görebileceğiniz en tarafsız, en bağımsız insanlardan olduğumu bilirsiniz. Ne yazık ki sahip olduğum bu “bağımsızlık” bazen çok acı verebiliyor. (Cansu)