Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

08 Nisan 2010

bu emek onlarla var...


TRT Türkiye’nin Sesi Radyosu’ndaki konuşma iyi geçti. Sorular çerçevesinde, dar bir zaman aralığında, temel noktaları vurgulayabilecek bir konuşmayı hedeflemiştim. Arkadaşlarım bunun gerçekleştiğini söylediler.

Türk Dili ve Edebiyatı Zümre Başkanı Pınar Hoca’nın (Pınar Ekinci) önerisi üzerine, internet üzerinden yapılan canlı bağlantıyı, okulumuzdaki tüm öğrencilerimiz de sınıflarında dinleyebildiler. Bu çok hoşumuza giden paylaşım önerisi için Pınar Hoca’ya ve okul yöneticilerimize içtenlikle teşekkür ediyoruz.

Bir teşekkürümüz de elbette, bize ulaşıp, projemizi konuşmaya değer gören TRT’yedir; daha özeli de yumuşacık ses tonuyla, telefonun ucundaki konuşmacıya çok rahat bir akış ortamı sağlayan program sunucusu Pınar Göksan Aker’e...

Teşekkür zeminini bulmuşken eklemeli: Programda da söylediğim gibi, bu çalışma, aslında, üç öğretmenin eşit özenine ve emeğine dayanmaktadır; ama, süreci biçimlendiren, ODTÜ GV Özel Lisesi'nin proje grubundaki öğrencilerimiz ve Strazburg Eğitim Ataşesi Abdurrahman Topal ile bize yönlendirdiği uzaktaki gençlerimizdir.

Ve elbette, "Böyle de proje mi olur?" deselerdi, hiçbir şey gerçekleşemezdi; kurucu temsilcimiz Deniz Keskin, genel müdürümüz Hakkı Mergenci ve okul müdürümüz Sema Aydın hocalarımıza bize inandıkları için teşekkürler..

(Tamam, kabul, kişisel gelişim kitaplarının ön sözleri gibi oldu.... Bitirdim...:))