Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

07 Nisan 2010

projemiz "trt türkiye'nin sesi radyosu"nda


"Fransızcayı Anlıyorum, Türkçeyi Hissediyorum" projesine başladığımızda, heyecanımızda bir işi başarabilme noktasında kendimize duyduğumuz inanç kadar, belki de "Cahil cesur olur." sözünü çağrıştıran bir cesaret de vardı. Aslında nasıl bir sorumluluk üstlendiğimizi ve yurt dışında yaşayan gençlere dönük olarak, ne çok şey yapılabileceğini ve de yapılması gerektiğini, projemizde yol alırken çok iyi gördük.

Mesela, en basitinden Strasbourg'taki öğretmenlerden Ali Başaran'ın bize verdiği şu bilgi bile, çok şey düşünmek için, bundan sonra üretilebilecek projeler için çıkış noktası olabilir:
"Iki taraf ogrenciler arasi iliskileri gelistirmenin yanisira, paylasim yoluyla ogrenim ve bilgi duzeyi gelisimine de katkida bulunan projenizden dolayi sizleri kutluyorum. Buradaki ogrencilerimiz açisindan oldukca olumlu oldugunu dusunuyorum. Bu nedenle de ogrencilerimi tesvik ediyor ve katilmalarini oneriyorum. Bugunku kosullarda ne yazik ki fazlasini yapamiyorum. Söyle ki ; haftada sadece 1 saat (bazi gruplarla 1.5 saat) turkçe derslerimiz var. Ustelik bu ogrencilerin hepsi ayni okuldan da degil."

Neyse... Bir deniz yıldızı öyküsü de biz yazıyoruz belki de... Bugün TRT Türkiye'nin Sesi Radyosu’ndan arayan Pınar Göksan Aker, “Yeni Gün’de Kültür Sanat” programına canlı yayın konuğu olarak almak istediklerini belirtti.

Yarın, adı geçen programda, 11.30 civarında projemizle ilgili bilgiler aktaracağız. Devamı yarına :)