Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

08 Nisan 2010

bavul...


“İki Dil Bir Bavul” filmini izleyince bu ismin bizim projeyi nasıl da kavradığını düşündüm bir an. Gerçekten çok hoş bir isim. İtiraf edeyim bu ismi düşünebilmiş olmayı çok isterdim. Düşünenlerin dillerine sağlık…

Strasbourg’daki öğrencilerimiz, anlayabildikleri iki dille yaşam yolculuklarına devam ederken kimbilir o bavulun içine neler sığdıracaklardır. Belki İstanbul’daki Kız Kulesi’ne karşı “ Seni seviyorum.” diyebilmenin özlemi, belki de Sen Nehri kıyısında en iyi dostunu beklemenin heyecanı…