Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

01 Nisan 2010

bu metin biraz zor mu ne? :(


Sait Faik'in ünlü "Sinağrit Baba" öyküsünden bir metin verdik ve önce Strasbourg'taki öğrencilerimize sorduk:

Sinağrit Baba, artık yaşlanmış ve kendini ölmeye hazır hisseden bir balıktır... Gönüllü olarak bir oltaya yem olacaktır; ama, seçeceği oltanın sahibinin iyi bir insan olmasını ister. Öyle olduğunu zannettiği ve yanıldığını anladığında çok geç kaldığı bir adamın oltasına yakalanır...

Yukarıda altı çizili ifadeyle Sait Faik neden söz etmiş olabilir? Sence, burada “imtihan” sözcüğüne yüklenen anlam nedir? ("Sinağrit Baba da bilemezdi. Ama belki de ölünceye kadar cömert, cesur, mağrur yaşayacak olan bu adamın şu ana kadar bir defa bile bir imtihana sokulmadığını anlamıştı. Belki de sonuna kadar bir imtihandan kurtulacaktı.")

Sen hayatında hiç, “ben şöyle biriyim.” dediğin ama aslında öyle olmadığını gördüğün bir deneyim yaşadın mı?

Yanıtlara eklenen ortak yakınma, bu projenin gerekçesini ve aslında geliştirilerek sürdürülmesi gerektiğini gösteren kısa ama iletisi açık birer gösterge bence.
 
"Bu kadar oldu ama dogru konusmak gerekirse biraz zor geldi bu metin."
"Yanıtlarken baya zorlandım, cevapları tam olarak yanıtlıyamadıysam kusura bakmayın.." gibi...
 
Zorlansalar da denediler:)