Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

31 Mart 2010

kendini bilmenin erdemi


“Bir abdal bir şehre gelmiş. Buranın halkı yabancılara hiç güvenmezmiş. “Defol” diye bağırmışlar. “Hiçbirimiz seni tanımıyoruz!” Derviş sükûnetle yanıt vermiş. “Ben kendimi tanıyorum ya, önemli olan o. İnan olsun, şayet öbür türlü olsaydı, yani siz beni bilseydiniz ama ben kendimi bilmeseydim, çok daha fena olurdu.”

Sadece kendinizi bilmek yahut kendinizi tanımak... Kibirlenmek yahut sınırlarınızı iyi bilmek... Siz "kendini bilmek" sözünden hangisini anlıyorsunuz? 

Insanın kendini bilmesi cok önemlidir çünki bir topluma karısacağı anda nasıl hareket edeceğini, nasıl davranacağını bilmelidir yani kendini bilmeyen biri kafasına göre hareket ederse o toplum onu kabul etmez. Kendini bilen insan ne yapmasi gerektiğini bilen insandır o toplum onu tanimasa da o insan kendi kisiliğini ortaya koyarak kendisini kabullendirebilir.(Kübra) 

Dervis "Siz beni bilseydiniz, ama ben kendimi bilmeseydim." sözü ile bilinç halinde olmak yani siz beni bilseydiniz, tanısaydınız ve ben kendimi tanımasaydım kim olduğumu bilmeseydim daha kötü olurdu demek istemiş olabilir.Insanın kendisini bilmesi, bilinç halinde olması tabiki cok onemlidir, insanın kim olduğunu bilmemesi herseye bir engeldir, kendisini bir boşlukta bulur kendini, bir çember içinde kalır. Kendisini tanıyamayan insan baskalarınıda tanıyamaz.Sonuç insanın kendisini yanlız hisetmesine neden olur kimse ile iletişim kuramaz, kendisini hep guvensizlik içinde hisseder.O insanın hayatında herzaman bir soru isaret bulunur ve kendisini rahatsız eder. kendisi güvensizlikle ve cesaretsizlikle bir cok yolu kapatır maddi ve manevi yonden.(Rabia)

Derviş,"Siz beni bilseydiniz, ama ben kendimi bilmeseydim."
Bence burda Derviş sanki böyle çok kötü seyler yasamiş, yüzü bir an olsun gülmemiş hayattan hep vurgun yemiş gibi bir hali var ( yanilabilirim tabi :) ) keske hiç doğmasaydım der gibi. Bilmiyorum pek anlayamadim doğrusu.Insanin kendisini bilmesi önemli tabi. Insan kendini bilirse neyin doğru neyin yanlış olduğuna kendi karar verebilirse baskalarının dediğine hiç kulak asmaz "Ben kendimi biliyorum ya bu bana yeter" deyip geçer.(Sümeyya)

Dervis "Siz beni bilseydiniz, ama ben kendimi bilmeseydim" sözü ile saygıyı anlatmak istemiş, yani Derviş kendini bilmemiş olsaydı hersey cok daha farklı olurdu çünki karşılıklı saygı olmazdı. Insanın kendisini bilmesi çok önemlidir çünki durumuna ve kişiliğine uygun bir biçimde davranmak gerekir yani çocukluktan çıkıp ergin bir yaşa gelmek ve bunlarda kisinin kendine ve cevresine bilinçle davranmasına yardımcı olur.(Esra A.)

Insanın kendisini bilmesi önemlidir, kendini bildikten sonra başkalarının düsüncesi önemli degildir. (Özlem)
 
[Metinlerde düzeltme yapılmadı]