Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

06 Mart 2010

strasbourg mektupları-6


Merhaba Nazan hanim,

Öncelikle yazdiklarimda hata yaparsam simdiden ôzur dilerim fransada oldugumuzdan turkcemiz fazla iyi degil, ama elimden geleni yapacagim ve gecikmeden dolayi da cok ôzur dilerim maili gordum ama cevap vermeyi unutmustum.

Hangi okulda ve sinifta okuyorsun?

Ben meslek lisesinde okuyorum "Lycée Roosevelt" Fransanin Mulhouse sehrinde "Service Accueil Assistance Conseil" yani kisaca Danismanlik diyebiliriz. Bu sene son senem haziran ayinda sinavlarim var ve insallah kazanirim.

En çok nelerle ilgilenmekten hoslaniyorsun?

En cok ailemle zaman gecirmeyi cok seviyorum, yemek ve tatli cesitleri yapmayi cok severim, evde oldugumda internet'e girmeyi ve arkadaslarla sohbet etmeyi cok severim ve bir radyoda Dj'lik yapiyorum yani muzigi de cok severim :)

Ne tür yazilar ilgini çekiyor?

Benim en fazla ilgimi ceken yazilar fikra veya kisa hikayeler, ama bunlarin yaninda gercek hikayelerde ilgimi cekiyor tabi kullanilan kelimelere bagli. Kelime haznem fazla genis olmadigindan dolayi bazen anlamakda zorlaniyorum.

Türkiye'ye sık sık geliyor musun?

Malesef 5 senedir Turkiye'ye hiç gitmedim. Ben annemle yalniz yasadigim icin ve annemde bobrek nakli oldugu icin gidemiyor bende onu birakmak istemiyorum. Ama bu yaz gidecegiz.

Bir fotografini gönderebilir misin?

Ve size bir resmimi gonderiyorum :))

Gorusmek dilegiyle hoscakalin iyi aksamlar... (Hatice)

[Metinde düzeltme yapılmadı.]