Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

29 Mart 2010

merhaba, ben....


İlk iletişim e-postalarını istediğimizde, blog'a taşımak gibi bir niyetimiz yoktu. Ama öğrencilerimizin, başka bir ülkeye, hiç tanımadıkları adreslere, Türkçenin tınısıyla seslerini taşımasını da e-postalarda bırakmak istemedik. Bu, olabildiğince gerçekti çünkü; "Tanımadığınız bir insana kendinizi nasıl anlatırdınız?" diye sormuştuk ya... Bu da tam olarak nasıl tanıttıklarının yanıtıdır aslında:)

Merhaba Esra,

Benim adım Beril Dursunkaya. 16 yaşındayım. ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi 11.sınıf öğrencisiyim. Ata binmeyi, basket oynamayı, piyano çalmayı ve resim çizmeyi seviyorum. Müzik olarak genelde, 60'lar rock, 70'ler ve 80'ler pop ve rock ve Green Day dinlemeyi seviyorum. Şu sıralar dershane ve sınavlardan dolayı dışarı çıkmaya pek vakit bulamıyorum. Vazgeçemediğim diziler: House, How I Met Your Mother, Chuck, Big Bang Theory, Lie to me vb... Kitap olarak genelde polisiye şeyler çok ilgimi çekiyor. Bunun yanı sıra fantastik şeyler okumayı da seviyorum: Harry Potter serisinin tamamını, Agatha Christie'nin kitaplarının çoğu okudum. Türk yazarlardan Ahmet Ümit'i başarılı buluyorum. Şu sıralar dünya klasiklerini okumaya başladım.

Şimdilik bu kadar. Umarım en kısa zamanda cevap atarsın.

Sevgiler Beril

Not: Beril, kendisini, "dinamik, uçuk kaçık, sıra dışı” olarak tanımlayacağını söylemişti. O kavramlardan bu kimliğe ulaşılıyorsa, hepsi kabulümüz:)
 

Merhaba,

Ben Gizem, ODTÜ GVO Lisesi'nde lise 3. sınıfta okuyorum. 17 yaşındayım. Dans ediyorum, müzik dinlemeyi, film izlemeyi ve kitap okumayı seviyorum, boş vaktim oldukça. Okulumuzda yürüttüğümüz proje hakkında önceden bir fikrin olmuştur sanırım. Ben daha çok bu projenin benim için önemini paylaşmak isterim seninle.

Sizlerin, yani benim gibi Türk olup Fransa'da yaşayan yaşıtlarımın, Türkçe'ye olan heyecanlarını, isteklerini görmek beni çok mutlu etti. Tabii sizlerle tanışıp, internetin bu güzel olanağını kullanabilmek de.
Sen de düşündüklerini bu maili yanıtlayarak paylaşabilirsin. Ayrıca Facebook ve Twitter da kullanıyorum. Umarım en kısa zamanda yeniden görüşürüz. Gizem

Merhaba,

Ben Sedef Özbay. ÖDTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi'nde Lise 2. sınıfa gidiyorum. 15 yaşındayım Senin e-posta arkadaşın ben olacağım.

Bu ilk e-posta sadece tanışma amaçlı olduğu için kendimi çok fazla tanıtmıyorum. Umarım buna daha sonra çok fazla zamanımız olacak. Sonradan daha ayrıntılı bir kendimi tanıtma metni yazmayı planlıyorum.

Eğer kullanıyorsan beni MSN ve Facebook'tan ekleyebilirsin (sanırım başka bir sedef özbay yoktur) ve fotoğrafımı görmek istersen sana hemen bir tane yollarım. :) Bir süre sonra ikisini de kontrol ederim ama unutabilirim de. :)

Şimdilik bu kadar, Sedef