Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

03 Mart 2010

daha bir istekle...


Posta kutumuzda bulduk. Sadece bu tümceler için bile çalışmaya değerdi. Çooook mutlu olduk öğretmenim:) Bazıları, ilköğretim ikinci kademede, muhtemelen elinizde biçimlendiler... Çocuklarımızın ürünleri, geçmişe doğru da bir teşekkürdür aslında...

Değerli Arkadaşlarım, Sevgili Öğrenciler,
"Fransızcayı Anlıyorum, Türkçeyi Hissediyorum" projenizin web günlüğünü hafta sonu tadına vara vara inceleyebildim. Öyle kapılar açmışsınız ki, beni her türlü dünyaya, bilinmeyen denizlere götürdü ve oralarda benim de özgürlük sınırlarımı aşmamı sağladı. Gerçekten birkaç sözün bir araya gelmesiyle neler anlatılabileceğini, edebiyatın bilgiye ulaşmada nasıl kullanılabildiğinin en somut örneğini, yaşamın karşılığının düşlerde nasıl arandığını ve sanıyorum ki projenizin devamında karanlıklardan bir mucize yaratılabileceğini bir kez daha anladım. Gemilerin limanları misali öğrencilerimizin başarılı çalışmalarını paylaşarak sevincimi sizlere aktarıp ben de yükümü boşalttım. Duygularını içtenlikle yazabilen öğrencilerimiz, sizin de söylediğiniz gibi, başka arkadaşlarının deniz feneri oldular bile. Çalışmalarınızı yeniden izlemek üzere birkaç gün mola veriyor, hepinizi kutluyorum. Öğrencilerimiz, öğretmen arkadaşlarım Deniz Zeka, Nazan Erdem ve Hayriye Topçuoğlu, emeginize sağlık. Düşlerinize ulaşmanız dileğiyle... Mahinur Başkan (Türkçe Zümre Başkanı)