Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

13 Mart 2010

Bağımsızlık, birey, gelenek kök, ait olmak-1


Uzaklardan bakınca, başlıktaki kavramlar neye karşılık geliyor?

Bagimsizlik: ozgurluk, yani birine muhtac olamadan yasiyabilmek kendi ayaklarin ustunde durabilmek...
Birey: guvenilen, kararlari veren ve ustun olan, ailenin ferdi gibi yani..
Gelenek kök: ailemizden gordugumuz orf ve adetler...
Ait olmak: birinin olmak...(Kübra)

Bagimsizlik: kimseye muhtac olmadan madi ve manevi konuda ozgurluk
Birey: bir insanin bir toplulukta yer almasi
Gelenek: atalarimizin eskilerden beri yaptigi ve kusaktan kusaga geçirdigi bir uygulama.
Kok:bir seyin baslangici, orjinali.(Rabia)

Bagimsizlik : bir ilgisi olmayan
Birey : bilmiyorum
Gelenek : eskiden beri yapilan ve yapilmasi gereken etkinlikler, hareketler ...
Kök : insanin asli (kim oldugu, nerden geldigi ...)
Ait olmak : biliyorum ama anlatamiyorum :) (Sümeyya)

[Metinlerde düzeltme yapılmadı]