Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

25 Mayıs 2010

strasbourg'a yolculuk...


22 Mayıs'ta Strasbourg'da gerçekleştireceğimiz çalışmamız için tüm hazırlıklarımızı tamamlayıp yola çıktık. Projemizin yolculuk ayağıyla ilgili, pasaport, vize, çıkış harçları, yolculuk güzergahı, vs.akla gelebilecek her tür ayrıntıyla Deniz Hoca ilgilendi.

Ben de sunumu hazırladım. Arada aklımıza takılanlar için yolculuk aralarındaki irili ufaklı zaman aralıklarını çalışmaya dönük kullandık.
Beril, Sedef, Berkin ve Ezgi Esenboğa'da merak ettikleri sözcüklerin peşinde...

Gizem "sezon salata"nın karşılığını arıyor:)

Güzergâhımızda ilk durak Frankfurt Havaalanı'ydı. Yolculuğumuz çok rahat geçti.  Frankfurt'ta iki saat kadar oyalandık. Dil sorunumuzu büyük ölçüde Beril çözdü.

Frankfurt Havaalanı'nda Berkin'le metinlerin üzerinden geçerken...

Strasbourg'a geldiğimizde akşam olmak üzereydi. Bugünün tek hareketliliği, Paris'i görmek istediğimiz için, hızlı trene bilet ayarlamak oldu. Eğitim Ataşesi Abdurrahman Bey, bu konuda bize çok yardımcı oldu... Gün, böylece Ankara'da başlayıp Strasbourg'da sona ermiş oldu.


İki saati aşkın otobüs yolculuğundan sonra, yağmurlu Strasbourg'a adım atış...
Strasbourg'da ertesi sabahın beş buçuğunda... Aklımızda Paris...