Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

09 Mart 2010

strasbourg mektupları-12


Merhaba ögretmenim ,

Mailinizi aldim,ve su an okudum .Özur dilerim hiç vaktim olmadi mailerimi okumak için hafta içi.Her zaman internet'e giremiyorum okulum'dan dolayi ve isimden.Onun için ancak simdi cevap verebiliyorum.

Ben lise son ögrencisiyim,hem okula gidiyorum hemde calisiyorum ,yani fransa'da "ALTERNANCE" denilir yani 1 hafta okul ,1hafta is.Okulumun ismi lise "JEAN-FREDERIC OBERLIN" Strasbourg'da.Bu okulun "Bac Pro SERVICE" bÖlumunun son sinifinda okuyorum.

Her sene TURKIYEYE gideriz.Bütun ailemiz Istanbul'da oldugu için cogunlukla tatilimizi Istanbul'da geçiriyoruz.Ama baska sehirlerdede tatil yaptim(antalya,bodrum,ayvalik,sile,tekirdag).

Bos zamanlarimi arkadaslarim'la bulusarak ,cinemaya giderek ,muzik dinleyerek ve yuzerek geçirmeyi severim,ve de turk televizyonunuda seyretmeyi severim.

Bu projede sizin istediginiz basariyi gösterebilirmiyim bilmiyorum ,çunku biz burada edebiyat ve Turkiye hakinda detayli bilgere sahip degiliz. Buradaki okularda Turkiye hakinda hiç bir eytim verilmiyor ,sadece isteyenler turkçelerini ilerletmek için hafta'da bir saat turkçe dersi göruyor.

Saygilarimla (Özge)

[Metinde düzeltme yapılmadı]

Not: Özge'nin metninde son paragrafa dikkat!!!