Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

20 Mart 2010

işte bunun için değer...


Projede görevli öğrencilerimizle, Strasbourg'dan gönüllü olarak bizimle yazışan gençlerimizin birbirleriyle kaynaşıp iletişim kurmaları da bizim açımızdan çok önemliydi. Eş zamanlı olarak, her iki gruptaki öğrencilerimize şöyle bir e-posta gönderdik ve gereğini istedik:)

"Artık, projemizi ve dolayısıyla hedeflenen çalışmayı hepiniz bildiğinize göre, doğrudan söze girebiliriz.

Ekte, Strasbourg’daki öğrencilerle, ODTÜ GV Özel Lisesi’nin projede görevli öğrencilerinin eşleştirilmiş listesi bulunmakta... Bazılarınızda iki arkadaş adı göreceksiniz. Özel bir listeleme yapılmadı. Sadece kimse açıkta kalmasın diye adları eşleştirmeye çalıştık.

Sizlerden istediğimiz, ilk aşamada, bu hafta sonuna kadar, mail aracılığıyla ilk iletişimi kurmanız ve sadece o ilk maili bize de yönlendirmenizdir.(Sorumlu öğretmen adları da listede yer alıyor). Bundan sonraki iletişiminizi, bizler özel bir çalışma istemediğimiz sürece, siz kendi aranızda yürütebilirsiniz; Facebook, Twitter, Friendfeed, MSN vb. sosyal medya araçlarından yararlanabilirsiniz.

Ek çalışma istediğimizde, bunu, şimdiki gibi toplu mail olarak hepinize göndereceğiz.

Selam ve sevgilerimizle. Hayriye Topçuoğlu-Deniz Zeka-Nazan Erdem"

Öğrencilerimiz yazmaya ve yanıt almaya başladı. Sıcacık bir iletişim dilini de gösteren bir örnek "proje günlük"ünde de bulunsun istedim :) [Not: Elektronik ortamda bizim öğrencilerin de hız, MSN dili vb. etkenlerle yazım ve noktalama kurallarını nasıl hiçe sayabildiği de görülsün diye, e-postalar üzerinde düzeltme yapılmadı.]

Cansu, bizim öğrencimiz. Neşeli, cıvıl cıvıl ve öğretmenlerini kıskandıracak kadar okuma delisi bir öğrencidir. Çizimleriyle de bilinir. Esra Alsan, onun Strasbourg'dan arkadaşı olacaktı. Bir tanışma e-postası gönderdi:

"merhaba Esra ben Cansu :)

bu projede seninle eşleştik, umarım sana yardım edebilirim :)

her şeyden önce kendimi tanıtayım, sonra da sen kendinden bahset, böylece az da olsa birbirimizi tanımış oluruz sanırım

tahmin edebileceğin gibi Ankara'da yaşıyorum, ODTÜ Koleji'nde 11. sınıf öğrencisiyim. 17 yaşındayım, gelecek sene üniversite sınavları var, halimiz ne olacak bilmiyorum :

kitap okumayı çok seviyorum, ama sırf söylemek için demiyorum, ciddi anlamda çok okuduğumu söyleyebilirim yani :) bu sıralar en çok paulo coelho'nun kitaplarını okuyorum

onun dışında kendim hakkında ne söyleyebiliriiiim? resim yapmayı seviyorum, duydun mu bilmem, Japonların mangaları var ya, çizgi romanları hani, onlardan çiziyorum. merak edersen sonra gönderebilirim :D

en büyük hayalim dünyayı dolaşmak ve yeni insanlarla tanışmak, biliyorum, daha ilk mail'dan bunlar söylenmez belki, ama aklıma başka birşey gelmiyor :

türkçen hakkında pek bilgim yok, bu yüzden anlatımım biraz karışıksa lütfen çekinme söyle, yardımcı olmak isterim :)

kendim hakkında şimdilik bu kadar söyleyebilirim, biraz kendinden bahset, nelerden hoşlanırsın, hayallerin neler, türk edebiyatından kimleri biliyorsun, bunun gibi şeyler işte :)

umarım yakında tekrar görüşürüz :)

cansu"

Esra, gecikmeden arkadaşını yanıtladı:

"Merhaba cansu =)

Bu projede seninle eslestigimize cok sevindim, bana yardimci olacagindan hic suphem yok bende elimden geldigi kadar sana yardimci olmaya calisacagim

Bildigin gibi Strasbourg'da yasiyorum, "Jean Rostand" Lisesinde son senem, 18 yasindayim sene sonu beni beklemekte olan o cok zor sinav'a hazirlaniyorum

benim de senden farkim yok yani =/ Allah yardimcimiz olsun diyorum :D

Hmmm baska ne anlatabilirim ?! Evet tabi ki kitaplar =) Kitap okumayi cok severim !! Fransa'da yasadigim icin ee haliyle yabanci yazarlarin kitaplarini daha cok okuyorum ... Didier Daeninckx, Patrick Suskind,Albert Camus gibi yazarlar mesela... Turk romanlarina hayranim :D Orhan pamuk'un ve Canan Tan'in kitaplari en sevdigim ve en cok okudugum kitaplar oldugunu soyleyebilirim :)

Resim yapmana cok sevindim :D Bende cok isterim senin gibi Manga cizmeyi ama malesef oyle bir yetenegim yok :S Baglama calmayi ogrendikten sonra daha cok muzik dunyasiyla

ilgilenmeye basladim :D Muziksiz bir dunya,Susuz bir hayat gibidir bence

En buyuk hayalim, Guzel bir meslege sahip olup turkiyeye yerlesmektir :D Turkiyeyi ve turk insanlarini cok seviyorum (:

Bu arada turkcem fena sayilmaz yani yazdiklarini cozmek gibi bir sorunum yok :D Gayet net bir sekilde anlatiyorsun :D

Unutmadan cizdigin Mangalari cok merak ettim :D Gonderirsen cok sevinirim !!

Kendine cok iyi bak :D tekrar gorusmek dilegiyle

Hoscakal ..

Esra"

İlk e-postaların bize de yönlendirilmesini istediğimiz için, bu iletişimi kendi e-postamda bulunca projede birlikte çalıştığım arkadaşlarıma yönlendirip duygumu tek tümcede yazdım:

"İşte bunun için değer:) "

Deniz Hoca da duygusunu kestirmeden ifade etmeyi yeğlemiş:

"Ne hoş!.. Gerçekten de bunun için değer."

Bu bir süreç... Sözcükler içinde yaşanarak, sözcükler içinde aranarak, sözcükler içinde duyguların ve düşüncelerin izini sürerek dilimizi ve birbirimizi keşfedeceğimiz zorlu ama çooooook güzel bir yolculuk...