Türkçeyi Hissediyorum, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi’nin “Türkçeyi Hissediyorum.” projesine ait bir web günlüğüdür. Proje, yurt dışında doğan, yaşam, bilgi ve deneyimleri yaşadıkları ülkenin diliyle biçimlenen “üçüncü kuşak”tan bir grup gence, dil aracılığıyla ulaşmayı; onlara, Türkçenin söz varlığını ve anlatım zenginliğini hissettirmeyi hedeflemektedir.

14 Şubat 2010

bir düş kurduk


Deniz Hoca, bir gün bir yazı okudu, paylaştı ve biz, ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi'nde çalışan üç öğretmen, ortak bir düş kurduk…

Yazı Doğan Hızlan’a aitti; 24 Haziran 2009’da Hürriyet’te yayınlanmıştı: “Ekonomik Kriz Kitabı Vurdu mu? Hızlan, bir kitapçı arkadaşının anlattıkları doğrultusunda bir saptamada bulunmuştu:

Geçen yıllarda Almanya'da yaşayan yurttaşlarımız yazın gelirler, bir yıl içinde okumadıkları kitapları alırlar, tatile öyle giderlermiş.
Şimdi bu okur kitlesi yok olmuş.
O okur kuşağı orta yaşını sürdürüyor, çoğu da Türkiye'ye döndü. Üçüncü kuşak ise Türkçe bilmiyor, Türk yazarlarını da Almanca'dan okuyor.
Duisburg-Essen'deki sempozyumda da uzmanlar, öğretim üyeleri bundan yakınmışlardı.
Çünkü Türk edebiyatını başka dilden okuyorsa, Türkçeyi nasıl öğrenecek.
Ve…

“Neden olmasın ki?” dedik.

Meselâ, bir ülke belirlesek; o ülkedeki eğitim ataşeliklerinden biriyle bağ kursak, Hızlan’ın yazısında geçen “üçüncü kuşak” gençlerden bir bölümüne ulaşsak; okulumuzdan bir grup öğrencimizle onları elektronik posta ve hatta bir blog üzerinden buluştursak; öğrencilerimizle o gençler arasında, Türkçeyi “hissettiren/yaşatan” metinleri aracı kılsak; birlikte Türkçeyi solusak ve yıl sonunda, o gençlerle buluşarak ortak bir etkinlik yapsak…

Düşlemekle kalmadık elbette… Planladık ve uygulamaya başladık. Fransa’da TC Strazburg Başkonsolosluğu Eğitim Ataşeliği ile iletişime geçtik.

Sonra…

Sonrası adım adım bu blogda :)